Zending Zending

Zendingscommissie
De zendingscommissies van de Hervormde
gemeenten van 's-Graveland en Kortenhoef werken samen.
Namens onze gemeente zit in de commissie:
Mevr.  Mieke Zijderveld, Kortenhoefsedijk 86 telefoon: 656 2178

Nieuws van de Zendingscommissie
Informatie over de zendingsbussen
-         Wist u dat er bij elke uitgang van de kerken een zendingsbus hangt
-         Wist u dat hier ook collectebonnen in kunnen
-         Wist u dat hier ook oud Nederlands geld in mag of buitenlands geld
-         Wist u dat we er naar streven dit jaar meer geld op te halen dan afgelopen jaar
-         Wist u dat u ook geld kunt overmaken naar de zendingscommissie rekeningnummer 2440865
 Afgelopen jaar is er 1250 Euro opgehaald. 825 Gaat naar Pan Bi en 425 gaat naar stichting de Hoop
Kaarten/Postzegels/Munten
Het is lang geleden dat er actief kaarten en postzegels ingezameld werden bij ons in de gemeente. Niemand wist wat er mee gebeurde en zeker niet waar ze naar toe moesten. Maar hoera, een oplettend gemeentelid heeft het antwoord gevonden.

Wanneer u postzegels en kaarten gaat sparen (volg de richtlijnen) en deze in de kerk inlevert dan worden ze opgestuurd naar de GZB. Zij zorgen dan dat het ten goede komt aan de zending.

’s-Graveland:lichtgroene doos naast
                        de liedboeken
Kortenhoef:  Doos onder de toren

Bent u niet in de gelegenheid om ze bij de kerk in te leveren, neem dan contact op met één van onderstaande personen en dan worden ze bij u opgehaald

’s-Graveland:
Maria den Toom
msdentoom@gmail.com

Kortenhoef:
Mieke Zijderveld

Richtlijnen:

Postzegels ruim uitknippen of afscheuren (ca. 1 cm); beschadigde zegels hebben geen waarde. Afweken, tellen en sorteren is niet nodig. Dit wordt door vrijwilligers gedaan volgens bepaalde richtlijnen.

Scheur of knip geen postzegels van de kaarten. De kaart mét zegel en stempel is vaak meer waard dan de losse zegel. Beschadigde kaarten hebben geen waarde.

De volgende soorten kaarten zijn bruikbaar:
- Onbeschadigde ansichtkaarten met of zonder postzegel, formaat 9 x 13 cm en 10 x 15 cm. Vooral oudere kaarten zijn welkom!
- Dubbele kaarten (vouwkaarten) met afbeeldingen van bijvoorbeeld Anton Pieck, Rien Poortvliet, Rie Kramer, Jo Spier, e.a. Alle andere dubbele kaarten zijn niet bruikbaar.
- Unicef-kaarten, hartjeskaarten 'Voor het kind' (met hartje achterop) en geboortekaartjes, alle soorten en maten.

Ook kunt u oud Nederlands geld of buitenlands geld inleveren. Dit kunt u ook in de zendingsbussen doen. Dus iedereen die wil kan nu gaan sparen. Vriendelijk bedankt