« vorige  |  februari 2024  |  volgende »

Maandag 5 februari 2024 Nieuws uit de gemeente

Mocht het zo zijn dat er bij u ziekte of zorg is of dat u om een andere reden graag met mij wilt spreken, dan is dat mogelijk. Neemt u in dat geval contact met mij op.
Tot november 2022 was ik predikant van de Hervormde Gemeente Loosdrecht. Ik ben toen met emeritaat gegaan. Sinds april 2023 wonen mijn vrouw en ik in Renswoude. Wij hebben drie kinderen en vier kleinkinderen.
Ds. A. van Duinen.

Toekomst van de gemeente Kortenhoef

Zoals bekend is de gemeente klein geworden en behoorlijk vergrijsd. Het is in de afgelopen tijd duidelijk geworden dat de gemeente niet zelfstandig verder kan gaan. Het doet pijn om dat onder ogen te moeten zien. Er zijn zoveel herinneringen aan wat u hebt meegemaakt in deze gemeente. U bent er gedoopt, hebt er belijdenis gedaan, bent er getrouwd, uw kinderen zijn er gedoopt. En zo zou er nog veel meer genoemd kunnen worden. Komt dan aan dat alles een eind?
Gelukkig houdt de gemeente niet op te bestaan, maar in deze vorm kan het niet verder gaan. De gemeente heeft gevraagd aan de Hervormde Gemeente van ‘s-Graveland om één gemeente te kunnen gaan vormen. De gedachte daarbij is dat in Kortenhoef een werkgroep zal optreden die er voor kan zorgen dat er, zolang dat mogelijk is, diensten plaatsvinden in de kerk van Kortenhoef.
‘s-Graveland heeft laten weten dat men een gesprek met Kortenhoef zou willen hebben. Dat gesprek heeft kort geleden plaatsgevonden. De kerkenraden kwamen samen onder leiding van Hilda Freije van Kerkvitaal. Aan het begin van de vergadering is afgesproken dat we nader kennis met elkaar wilden maken. Het was niet de bedoeling inhoudelijk al dingen met elkaar te bespreken en dat is ook niet gebeurd. Er werd best tegen deze vergadering opgezien. Het is spannend, zei iemand. Er ligt zoveel emotie. En toch is in goede sfeer met elkaar gesproken. Aan het eind van de vergadering werd gevraagd hoe men de vergadering ervaren had. Iedereen was van mening dat op opbouwende wijze met elkaar gesproken was.

Beide kerkenraden zullen deze vergadering nu evalueren en besluiten of men met elkaar verder wil gaan. Als beide kerkenraden positief besluiten, krijgen de gesprekken een vervolg.

Ds. A. van Duinen

Tot nader bericht is er geen kindernevendienst in de kerk.

Op zondag 3 maart is er koffiedrinken na de dienst in de blokhut achter de kerk.

Gezamenlijke maaltijden

Voor onze gezamenlijke maaltijden in de blokhut staan de volgende data nog op de kalender:

15 mei

Wilt u zich wel uiterlijk de maandag voorafgaand opgeven bij de dames zodat zij rekening kunnen houden met de inkoop.

Met vriendelijke groet,
De dames van de kook groepen.

Verjaardagen:

6-2-2024         Dhr. E.W. Donselaar